BB väskan

När jag skulle packa min bb väska så tänkte jag vad kommer jag behöva vad ska jag packa ner? Tänk om jag gkömmer något, har jag tagit med för mycket nu, har jag för lite, vad är viktigast mm.
Var inne och sökte på internet och pysslade ihop vad olika berättade att dem haft med sig.
Men jag började med att skriva ner saker jag själv ville ha med mig och sedan la jag till saker som andra kanske rekomnenderade eller som var viktiga som jag inte alls hade tänkt på.
Här kommer iallafall min lista: (hoppas du har användning för den)
Mamma:
*Mödrarvårdsjournal +id kort
*Toalettsaker + toapapper (någon skrev att pappert på sjukhuset var så hårt)
*Handduk  (en vänninna berättade att hon tyckte bättre om att använda sin egen)
*Mjukiskläder att åka hem i
*Amningsbh + inlägg
*Underkläder + strumpor
*Inneskor
*Bindor (tagit med 3 st jag hittade hemma, nattbindor)
*Kamera (ett måste)
*mobil+ laddare
*block + penna (kunna skriva ner saker under/efter förlossningen tankar mm)
*kortlek + suduko
Bebisen:
*Kläder+ ombyten
*Pyjamas
*Strumpor
*Mössa
*Filt 2st (den ena ska hundarna få lukta på innan vi kommer hem)
*Blöjor (alltid bra någon rekomenderade det)
*Våtservetter
*Napp 2st (har 2 olika fall i fall h*n inte vill ta den ena så kanske den andra)
*Snuttenalle
Övrigt:
*Tandborste till pappan (tänk om han också vill borsta tänderna)
*Pengar (mat och parkering)
*Dricka (jag har packat ner MER drickor)
Jag har nu packat 2 väskor en till mig själv och en till den lille, men väskorna är inte så stora därför blev det 2 st.
Tror inte jag missat något och hoppas att denna listan kanske kan hjälpa någon annan som inte riktigt  vet vad hon ska packa ner eller iallafall kanske vara något stöd..'
Love.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0