god morgon

Idag går jag in i vecka 40 (39+0) helt konstigt eftersom man går 40 veckor gravid men jag är inte beräknad förrän nästa vecka men men får se när lill loppan vill komma ut.
Själv hoppas jag på snart, hade jag fått bestämma så hade h*n fått komma idag.
Vaknat ofta under morgonen och haft ont i magen precis som en mensvärk, men har släppt igen. Igår kväll hade jag sammandragningar titt som tätt. När vi var inne på prenatal i måndags så frågade barnmorskan mig om mina sammandragningar gjorde ont och det gör dem. Hon bara men det är bra det är en början (menar då antagligen till förlossningen eftersom livmodern börjar träna eller vad man kan kalla det för), jag bara mmmm men då har den förberett sig mycket för jag har haft sammandragningar länge..
Sen igår läste jag i min gravdibok ( där man läser vad som händer i magen vecka för vecka) att en forskare sa att vi människor föds för tidigt. Att man hade mått bättre om man fått stanna i magen längre men att vi kommer tidigare för att huvudet ska kunna komma ut. Då tänkte jag bara OMG jag kommer säkerligen gå över tiden bara för att. Men men som sagt vi får se när lill loppan vill komma ut, men vi väntar spänt alla på det lilla lilla livet..
Love.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0