Gravid v 39

Idag går jag in i vecka 39 (38+0) helt otroligt hur snabbt tiden har gått. Kommer ihåg det som igår när jag tog testet och vi fick reda på att det var possitivt. Tiden går allt för snabbt ändra fram till nu..

Nu bara väntar man och väntar och väntar och igen bebis än. Men men h*n kommer när h*n känner sig redo att möta världen, på ett sätt är det ganska skönt att den stannar var man vet var man har honom/henne och man har lite extra tid att vila upp sig på.

Igår trodde jag vattnet gick kändes precis som att det rann lite och jag drabbades av en aning panik men det var ingenting antagligen ren inbildning. Idag har jag haft lite ont i magen och ljumskarna har varit ganska mycket på kvällen, men nu har allt lagt sig iallafall smärtmässigt för nu har lillen tagit och är i full aktion med att sparka i magen. Det är en härlig känsla förutom när h*n är så pricksäker och träffar revbenen, ingen härlig känsla kan jag lova...

Annars går allt som det ska och jag längtar så tills det är dax ska faktist bli väldigt spännande, kommer säkert vara lite pirrigt och samtidigt lite skrämmande men vilken upplevelse.

Jag anser att man är lyckligt lottad som får äran att få bära ett barn och sedan föda det till världen. Det är helt enkelt ett mirakel.

Love.!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0